torsdag 25 mars 2010

Uppdrag granskning

Såg ni gårdagens avsnitt om inte så gör det på Svt Play... Fy fan vad det kokar i mig. Helt ärligt man blir mörkrädd över det som händer i alla små hålor i Sverige... En ung kille som tydligen har en störning begår inte bara en utan två våldtäkter och får hela samhällets hyllning.. Vad är detta för budskap.... Det är OK att bruka våld mot tjejer och tvinga dom till samlag för du har hela kommunen bakom dig. Vuxna människor som inte bryr sig om sanningen som väljer att tro på rykten och lögner för att det är enklare. En mor som inte ser sanningne i vitögat utan väljer att ignorera hennes sons störning och istället startar en kampanj för att få fler med sig där hon smutskastar offren... Jag spyr. Mår illa... Men mitt i all denna skit och i missär så finns det ett ljus... Nästa generation, en ung tjej, som vägrar följa strömmen som väljer att ta reda på sanningen och stå på offrets sida... 1 person i ett samhälle som vågar ha en åsikt och stå för den, en person som väljer sanningen trots att det är den jobbiga vägen att gå. Amanda hoppas verkligen att mina barn blir som du, att de får en ryggrad och lär sig vad som är rätt eller fel. Jag hoppas att dina föräldrar inser vilkett bra jobb de har gjort när de uppfostrat en fantastisk tjej som jag hoppas får komma långt här i livet. Vore fler som du skulle världen se klart annorlunda ut. Ni kan gärna gå in o läsa hennes blogg. http://amandaogrens.blogg.se/






Bjästa är en riktig håla som jag inte ens skulle skicka min värsta fienden til och tack vare den kyrkans agerande så tänker jag i protest gå ur Svenska kyrkan. Förutom om den prästen får sparken... Man undrar vad han har för inställning när han tycker att det är ok att våldta och dessutom låter hylla ett sådant äckel... Speciellt när personen ifråga går och våldtar en person till direkt efter denna hyllning.... Vidrigt är det enda ord jag kan komma på just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar