fredag 12 mars 2010

Man blir så jävla anti ibland




För ett tag sedan så vart det ett jorskred i Uganda.... Världens minsta notis om detta i aftonbladet detta trots att många människor dog och det blev ännu fler föräldrarlösa barn i landet. Jag är med i en FB grupp där vi Ugander ska samlas.

Så för en gång skull så kände jag att jag ville inte bara skicka pengar utan ville faktiskt vara mer hands on. Så min tanke var att starta en insamling av barnkläder bla att skicka ner till dessa små. Jag skrev i denna grupp om min tanke och att jag ville komma i kontakt med någon organisation där nere som kunde se till att detta hamnade rätt....

Tog någog timme och sen kom det... En massa snubbar som skickar friends request och frågar om man kan få kontakt och om jag är singel och intresserad av en afrikansk man.

Då tappar man suget helt enkelt o blir anti hela grejjen. Det värsta är att det är dom stackars barnen som blir straffade.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar